
Een mooie uitspraak behaald!
De rechter heeft geoordeeld dat de koopovereenkomst van een auto met een (flink) teruggedraaide kilometerstand rechtsgeldig is ontbonden. De koper hoeft de auto niet te behouden en krijgt zijn geld terug.
De verkoper moet de aankoopprijs, en de reeds gemaakte herstelkosten passend bij de werkelijke kilometerstand van de auto vergoeden.
Een belangrijke bevestiging dat eerlijkheid in de handel vooropstaat: wie een auto verkoopt, moet volledige en juiste informatie geven. Wordt dat geschonden, dan kan de overeenkomst worden teruggedraaid. (Dwaling)
Weer een goede stap richting bescherming van consumenten!
Oktober 2025
Kom jij er als consument niet meer uit en verdrink je in alle regelgeving, brieven en dossiers? Of krijg je simpelweg niet waar je om vraagt? Samen zoeken wij de weg waarbij jij de touwtjes in handen hebt.
Wat nou als het product dat u als consument heeft ontvangen van een andere kwaliteit is dan u verwacht? Als consument wordt u door de wet beschermt tegen broodfokkers, malafide verkopers en onhandige klusjesmannen.
Uw keuken wordt niet geleverd of uw elektrische fiets laadt niet op? Uw haar extensions vallen uit, uw puppy is ernstig ziek of uw tweede hands auto start niet. Samen voeren we gesprekken en laten we zien wat uw recht als consument is. Soms is een extra onderzoek nodig, een digitaal document, bewijsstuk of een keuring door een door een expert.
Is uw product kapot of heeft u überhaupt niets ontvangen? Wordt u van het kastje naar de muur gestuurd, en van algemene voorwaarden naar klantenservice? Samen met u vind ik de weg in het web van brieven, regelgeving en dwingen wij uw consumentenrecht af. Ik ontlast u graag in dit proces, onder andere door communicatie van u over te nemen en overzicht te creëren.
In bepaalde situaties is het niet duidelijk wat u als consument moet doen om uw geld terug te krijgen of deugdelijk product in handen te krijgen. Het lukt niet altijd om hier een oplossing voor te zoeken. Samen met u als consument zorg ik voor overzicht in uw dossier. Wat is er gedaan, wat moeten we nog doen? Wat is uw wens en hoe creëren we de weg daar naartoe? U wilt het beste product, uw wilt waar u als consument recht op heeft. Ik help u daarbij! Samen met u ga ik het gesprek aan met de leverancier, aannemer of verkoper.
Na een vrijblijvende (telefonische) kennismaking van 15 minuten, hoor u zo snel mogelijk van mij binnen welke termijn ik u kan helpen. Indien ik u juridisch kan ondersteunen, plannen we een gesprek in. Tijdens dit gesprek legt u zo uitgebreid en gedetailleerd mogelijk uit hoe uw probleem of vraagstuk eruit ziet. Samen bespreken wij welke juridische hulpverlening of begeleiding ik u kan bieden. Na ondertekening van de overeenkomst van opdracht van Rijff Juridisch ga ik voor u aan de slag. Ik verdiep mij in uw situatie, vraag waar nodig dossiers op en zorg voor een overzichtelijke tijdlijn. U maakt samen met mij afspraken voor gesprekken en brieven. U neemt de touwtjes weer in handen!